torsdag 11. november 2010

Ord på vegger

Det største av alle navn, lyste mot meg under hele kommunestyremøtet i går kveld. En sjelden, herlig gang, glemmer pinsemenigheten Betania å fjerne "JESUS" i gullskrift på frontveggen i salen der Kongsberg kommunestyre har sine møter - og har hatt det i mer enn 20 år. Jeg tror det har en betydning når rundt 40 mennesker sitter i fire timer og ser navnet Jesus slik!

Et annet profetisk budskap sto skrevet på inngangsdøra til Normisjons hovedkontor i Oslo. Noen hadde i sin fortvilelse over en forside i Aftenposten Aften, hengt opp et nødrop. Og det er virkelig stor nød i landet vårt - jeg har aldri sett sånne tall: Én av to gravide tar abort!

La oss leve menighet og familieliv radikalt i denne tida. Nå står jula for døra, og det blir mye kos - og det er jo greit nok. Men vårt kall er å leve slik ved Guds nåde at det peker på hva jula handler om - at Jesus er Guds kjærlighet i praksis. Han kom til jorda, og bar bort all verdens synd. I Jesus har alle Guds løfter fått "ja". Bare Jesus kan gi fred. Jeg tro at hvis juleforberedelsene mine er å dvele ved dette, kan denne november- og desemberøkta bli til at noen tar i mot den største gaven - evig liv i Jesus! Et apropos, fant jeg i en kjøledisk på Rimi. Budskapet på skriften på kjøleveggen forteller om folk som jakter desperat på noe, men ikke jakter på rett sted, selv om juleribbe kan føles litt som å jakte like i nærheten...






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar