søndag 18. april 2010

Var det vi som var alternativet, eller er det de andre som var det til oss...?

Alternativmesse på Kongsberg på 10. året, tror. Fellesskap jeg er med i, var der for andre året på rad. Med Jesus.
Begrepet Alternativ, hva står det i forhold til? Vi skilte oss i alle fall ut ved at vi var eneste alternativ som ikke tok betalt, eneste alternativ som talte som Guds ord, eneste alternativ fra Kongsberg, tror jeg.
Suksessen vår på messa er mannakorn. Folk trekker villig, og vi leser fra Bibelen. Det gir mulighet til litt prat. Sier dette deg noe? Vil du jeg skal si noe om det for deg? Hvilket forhold har du til Jesus? Vil du jeg skal be for deg?
Det mest dramatiske, for meg, i møte med alle disse alternativerne, er at de ikke dealer skikkelig med det onde, med ondskapen. Det blir liksom bare borte i all praten om kjærligheten og kilden og jeg veit ikke hva. For meg står det klart og skarpt tilbake: Bare én har beseiret det onde: JESUS - og jeg er inderlig gla' for at det er han jeg skal leve med i tid og evighet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar