fredag 12. mars 2010

For et liv!

Klar for noen høydepunkter fra min hverdag?
"Bevar ditt hjerte framfor alt du bevarer, for livet går ut i fra det," møtte meg mandag kveld, etter at jeg før på dagen hadde snakket med Gud om et helt hjerte. Sammen med to trossøsken, kom Gud igjen på tampen av kvelden, i stillheten og sa: Ett hjerte! Stillhet!
Tirsdag morgen stod det og lese: "Vend om til meg av et helt hjerte... lys ut en faste... kall folket sammen." Som lest, så gjort - tirsdag kveld satt vi en skoletime i stillhet med Guds ord og hverandre her i huskirka. Sånn blir det hver kveld i 14 dager, har vi sagt, også nå i helga.
Onsdag middag møtte jeg en tenårings ord: "I dag fikk jeg æren av å bli erta for Jesu skyld." God innstilling, det der, og tankene gikk til Apg 5,41. Seinere på kvelden avslappa fellesskap i livsnær gruppe, med oppmuntringer, lovsang, oppbyggelse og forbønn - og ikke minst: Hva kan være neste skritt for å nå vår felles visjon en ny huskirke?
Torsdag formiddag ga en god prat over kaffekoppen, med en trofast medarbeider, om livet i og utenfor huskirka vår, veien videre. Kvelden delte noen av oss nød for å høre Guds stemme, og oppmuntrer hverandre med alt det gode som skjer i huskirkene våre. Vi bestemte dekkskiftaksjon første helga over påske og snakket om vår deltakelse på alternativmessa her i byen.
I dag formiddag har jeg tilbrakt tiden med en god bror - vi deler liv og lengter etter mer her i byen. Og vi bestemte oss for å foreslå bønnenatt for gjengen vi møter i bønnefellesskapet mandag kveld.
Mye menighet. Ja, takk og pris for det. Men i tillegg er det knall spennende gjennom hele uka å være daglig engasjert i morgendagens premiere i barne- og ungdomsteateret her, og de seks påfølgende forestillingene. Det lukter skikkelig teater nå - se http://www.aasenteateret.no/ - en livlig skuespillergjeng og veldig mange hyggelige voksne foreldreteatermedarbeidere.
Rakk visst et par skiturer denne uka, også :-) Livet er godt - og fortsatt ligger ei spennende helg med teater- og huskirkelivet foran!

2 kommentarer:

  1. Venter i spenning på fortsettelsen:-) Har kjøpt billetter til premieren og gleder oss til det.

    SvarSlett
  2. Ja, jeg tror det blir veldig bra!!! Kveldens generalprøve var til tider veldig god, men nervene er også i høyspenn. Mye skal klaffe, men vilja er på topp hos både skuspillere og foreldre! Vi sees i teatersalen :-) GØy

    SvarSlett