onsdag 24. februar 2010

Levende snømann i fantastisk vinterland


Jeg som trodde at Gamlegrendåsen var neste flat og bare småkuppert!?! Og fallet var stort! Det kan jeg si, akkurat tilbake fra ei god mils skitur rundt Brannknattene, i hellingene ned mot Krekling og Grosvoldkroken. Denne rundløypa er for første gang siden jeg flytta hit for vel fem år siden, kjørt opp med snøskuter. Takket være mye snø! Faktisk mye utfor og opp igjen, litt svingete også. I en av svingene turte jeg ikke annet enn å foreta en kalkulert utforkjøring, for å stoppe. Og fallet var stort, og snømannen som kava seg opp av den dype, dype løssnøen, enda større. Herlig :-)

Bildet er fra Bjørndalsmyra, eller Brandmyra som den også kalles etter den store skogbrannen i begynnelsen av forrige årshundre (samme grunn til at Brannknattene lyder sitt navn). Denne myra ligger innerst på et småkuppert og trivelig, litt kortere rundløype, som jeg har rusla rundt mange ganger i vinter. Denne vinteren har jo vært et mirakel for en skiglad familiefar med stor fleksibilitet på dagtid. Godt for både ånd, sjel og legeme!

2 kommentarer:

  1. Hei Fatter'n! :-D Fin blogg! Dette må du vel fortsette med! :-) Hørtes ut som en god og herlig tur;-) Må prøve den runden en gang jeg og! Klem<3

    SvarSlett
  2. Takk! Anbefales, blir gjerne med :-) GØy

    SvarSlett